Citroën C1 končí, přímého nástupce nemá

Po 17 letech a dvou generacích se z nabídky oficiálně vytratil nejmenší spalovací model v nabídce Citroën C1. Loučíme se tak s dalším zástupcem segmentu A. Jeho místo nepřímo zaujme větší C3 a menší elektrikářka Ami.

Kdysi byla právě tato kategorie aut součástí každodenního života evropských měst. Chutě Evropanů se změnily, ba doslova zbláznily, a vozí se v exteriérově nafouknutých autech, které přechodem do interiéru centimetry rychle ztrácejí. Dnes se z malých městských aut pomalu stává vymírající druh z důvodu elektrifikace. V éře stále přísnějších emisních norem, bezpečnostních požadavků a rostoucí inflace již auta segmentu A nejsou ekonomicky životaschopná. Často mají zbytečně vysokou aktivní bezpečnost, neboť přísné normy z dílny EU jednoduše nedávají na výběr a tlačí k 0 úmrtnosti na cestách.

Samara, Russia – May 31, 2014: Office of official dealer Citroen. Citroen is a major French automobile manufacturer, part of the PSA Peugeot Citroen group

Proto není divu, že se Citroën rozhodl nevytvořit nástupce C1. Auto vyráběné ve spolupráci Peugeotem a Toyotou v českém Kolíně po 17 letech a dvou generacích mizí z trhu. V mnoha evropských zemích je již velmi dlouho nedostupný. Toyota změnila dvojče Aygo na crossover vlastní konstrukce, který bude ale velikostně i cenově vyšší než doposud. Peugeot a Citroën se rozhodli spolupráci opustit. Podle dostupných zpráv zůstává zákazníkům větší alternativa v podobě C3 a maličkého, elektrického Ami. Aby to nebylo nefér, Citroën na některých trzích uvede levnější výbavový stupeň C3 s názvem You. Takové auto nedávno debutovalo ve Velké Británii za cenu 12 995 liber, díky čemuž je levnější než dosud nejdražší C1 při zachování slušné výbavy (standardem je klimatizace a tempomat).

Latest articles

Similar articles

Subscribe to our newsletter

Instagram